3.06.2009

Au pair.

Jag frågade mina vänner vad de tycker att jag ska skriva om här egentligen. Alla svarade att de tyckte jag kunde beskriva hur jag har det här nere och vad som händer i Tyskland där jag för tillfället bor. Jo, det skulle jag väl kunna göra. Men det är bara det att det inte händer speciellt mycket. Jag är väldigt ensam. Jag bor mellan två små städer. Det är ungefär en halv mil för att komma till affären. Invånarna i byn kan jag räkna på båda händerna. Ska sanningen fram bor det fler kor och getter här än människor.

Det är definitivt inte ett sådant här liv jag hade planerat till mig själv efter studenten. De människor som känner mig vet det. Men nu hamnade jag här.. Och jag trivs jättebra! När jag inte umgås med barnen är jag ute och promenerar i naturen. Det är så vackert här, vi har till och med en egen sjö! Och vet ni vad? Jag bor i ett gammalt slott och trädgården är stor som en park!

Pengarna jag tjänar går åt till kläder på mina shoppingturer inne i Stuttgart, som för övrigt har sjukt bra affärer! Vet inte hur jag ska ta mig hem på flyget då jag med 100% säkerhet redan överstigit maxvikten på väskan. Ibland tar jag S-bahn till grannstaden och går på bio och äter popcorn och dricker öl. Fikar upp mina slantar på Starbucks gör jag också. Igår var jag även på en konsert. Det är inte varje dag man får gå på konsert i sin egen trädgård!

De här månaderna kommer jag ha galet mycket tid att tänka över mitt liv och vad jag vill göra. Det känns hur bra som helst.

En sak har jag redan kommit till insikt med...

Jag ska inte skaffa barn tidigt!!!

2 kommentarer:

  1. bad bra att du trivs. om du inte tror att du får med det på flyget kan du åka tåg, hur bra som helst, man får med sig allt;) lite tungt att bära upp och ned men bättre än att ¨betala övervikt! pusspuss

    SvaraRadera